Nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat va intra sub incidenta Legii prevenirii - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat va intra sub incidenta Legii prevenirii

 Guvernul a aprobat in aceasta saptamana initiativa MFP (Ministerului Finantelor Publice) de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidenta Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr.270/2017, precum si a modelului planului de remediere.

Masura, care va fi in vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare a operatorului economic de la prima abatere. Organele de control vor analiza situatia fiecarui contribuabil in parte, iar daca acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul si vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, in functie de constatari, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul institutiei.

ANAF si MAI vor analiza, in timpul controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:

       a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni;

b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;

c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare;

d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt;

e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile).


Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.

 In acest context, atragem atentia asupra necesitatii ca toate entitatile implicate in acest proces sa intensifice demersurile pentru finalizarea avizarii tehnice, a fiscalizarii, instalarii si punerii in exploatare a noilor aparate de marcat, aceasta masura legislativa fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP in perioada de implementare.


Ministerul Finantelor Publice va continua sa monitorizeze permanent operatiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel national.


 
- modificari legislative
- inregistrari contabile
- impozite si taxe

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2018-09-07
Vizualizari: 2191


  Alte ContaArticole
postat la: 2019-09-20
Guvernul a decis, la propunerea Ministerului Finantelor Publice (MFP), majorarea cu o luna a termenului de depunere a notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare de la 30 septembrie 2019 la 31 octombrie 2019. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-08-22
Ministerul Finantelor Publice, in colaborare cu Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Sanatatii, imbunatateste modelul si continutul Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate si o adapteaza la modificarile legislatiei fiscale. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-08-20
In vederea emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi, ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, si nu a fost notificata de catre debitori intentia de mediere, si emite aceste acte de executare. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019 Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special





Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

DFPbody_Conta_ro_ro_rightA_300x250();?>
  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2019. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services